گنجینه خاطرات دفاع مقدس : دکترحسین حجت فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

گنجینه خاطرات دفاع مقدس : دکترحسین حجت فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

خاطرات دکترحسین حجت فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی از دوران دفاع مقدس

درابتدای جنگ تحمیلی 33 سال داشتم و جراح عمومی بودم . در دوران دفاع مقدس هرسال یک ماه  برای ارائه خدمات درمانی به بیمارستان هاو درمانگاههای جنوب وغرب کشور اعزام می شدیم که من از طرف بیمارستان سوانح وسوختگی با تعدادی از همکارانم به این مناطق می رفتیم . شهرهایی که اعزام شدم می توانم به شهر های اهواز ، شوش ، دزفول و ایلام اشاره کنم . باید بگویم که پزشکان وپرستاران همگام و همراه با رزمندگانی که در نقاط جنگی به دفاع از میهن اسلامی مشغول بودند تمام هم وغم خود را برای ارائه هر چه بهتر خدمات درمانی وحفظ جان مجروحان گذاشته بودند .

اگر بخواهم از خاطرات دوران دفاع مقدس برای شما بگویم خاطرات تلخ وشیرین زیادی  برای گفتن است که فراموش نشدنی هستند  :

زمانی که در بیمارستان شهرستان دزفول بودم زن بارداری زمان تولد فرزندش بود و متخصص و کسی که بتواند این کار راانجام دهد نبود و مادر درد شدیدی داشت و یک پای فرزند بیرون و یک پا داخل بدن مادر جمع شده بود و شهر از اهواز فاصله زیادی داشت و امکان انتقال مادر به دلیل خطری که برای مادر وفرزند داشت نبود وبرای همین از من خواسته شد تا این عمل را انجام دهم و در نهایت خوشبختانه فرزند به سلامتی بدنیا آمد که این اتفاق از خاطرات شیرین بنده در زمان جنگ بود .

در مسیر ایلام به صالح آباد درمانگاهی بود که به دلیل جنگ تعطیل شده بود وچون خط اول درمان بود با یک گروه  به آنجا رفتیم و توانستیم آن را تجهیز کنیم که مجروحان زیادی به درمانگاه فرستاده می شدند که پس از اقدامات اولیه برای تکمیل درمان به ایلام اعزام می شدند .

در آخر صحبت من با جوانان عزیز می باشد که امیدوارم با تاثیر پذیری از ایثار گری های دوران دفاع مقدس هر چه بیشتر برای تعالی نظام شکوهمند انقلاب اسلامی  تلاش نمایند .

 

                                                                                                                                                 والسلام

کد خبر: 18
  تاریخ خبر : 1 مهر 1392
  دیدگاه کاربران